Gyármekejim, ezúttal hölgyolvasóinknak szeretnénk kedveskedni eme kis összeállításunkkal.
Bejegyzésünk igazából néhány hónappal ezelőtt lett volna aktuális, amikor nagy port kavart Medveczky Ilona vallomása, miszerint esténként saját pisijével kenegeti bőrét a vitalitás megőrzése érdekében. Hamarjában a Shape életmód-magazintól sok-sok világhálós fórumig felkapott téma lett a vizeletterápia, azaz ama hit, hogy esténként egy pohárka a saját vizeletünkből lenyelve csodákat tud művelni szervezetünk egészségével (aki nem hiszi, járjon utána).
Újfent - kissé megkésett- lépést szeretnénk tartani a webes trendekkel, ezért összeszedtünk egy csokorral a néphit ez irányú emlékeiből.
A barátnőid bőre szebb?
Semmibe vesz a pasid?
Botrányos a szerelmi életed?
Itt a lehetőség. Éleszd fel a benned szunnyadó elfeledett tudást! Bármi megtörténhet, csak hinned kell benne...
"Szatmár megyében a leányok a tejet az ingük alsó szélén szűrik át és az így átszűrt tejjel sütött pogácsából etetnek a szeretőjükkel. Göcsejben, aki valakinek a szerelmét meg akarja nyerni, az illető hónaljszőréből néhány szálat levág, azt edénybe teszi, rá bort önt, melyet néhány nap múlva leszűr és ezt a kiszemelttel megitatja. A kalotaszegi leány balkezének kissujjából vett vérét még melegen rákeni a legény hajára, akkor az nem tud másra gondolni... Aranyosszéken, ha a leány hónapszámos ingét kimossa és ennek vizéből vakarót csinál és azt a legénnyel megéteti, a legény beleszeret...
Sárhidán, ha a tojást meghabolják, és a szerelmes egyén alfelének vágányán a tányérba csurgatják, azután megsütik és szerelme tárgyával megeteteik, az nem szakíthat...
Az Égei-szigeteken szerelmi ital gyanánt az anya tejét összekeverik szintén szoptató lánya tejével és a menstruációs vérrel...
Az észt leány úgy nyeri el a legény szerelmét, ha egymás után következő szombaton letörli testéről a gőzfürdőben az izzadságot egy ronggyal és a rongyokat belefacsarja kedvese italába. Csehországban a férfi a táncnál fehér kendőt tesz a bal hóna alá és avval törli a leány homlokát. A cigányleány ruhájának izzadásos részét néhány haj- vagy szőrszállal porráégetve a szeretett férfi ételébe vagy italába keveri... A vend leányok három hajszálat vágnak le karjukról és egy darabka bőrt térdükről és mindkettőt belesütik egy kalácsba...
Cigány javasasszony halálakor a leányok a holttest mellcsontját egy ronggyal megdörzsölik, a rongyot aztán kilenc napig puszta testükön hordják, balkezükből néhány csepp vért folyatnak rá és az egészet elégetik, a megmaradt hamut annak ételébe-italába keverik, akinek szerelmére vágyódnak...
Erdélyi cigányasszonyok kereszteletlenül elhalt gyermekek kisujjából szívják ki a vért, hogy a fogamzást megkönnyítsék...
Szerb nők menstruációs vérbe áztatott cukrot használnak, vagy pár csepp vért kevernek a kávéba, vagy borba, pálinkába. Dalmát néphit szerint a férj okvetlen beleszeret abba a leányba, akinek menstruációs véréből tudtán kívül ivott. Magyar néphit szerint a férfi az italába öntött menstruációs vértől őrült szerelemre lobban. Kisszigeten a nő havi folyásából önt a férfi borába, ha azt akarja, hogy az övé legyen, a férj is használja a felesége menstruációját szerelmi zálog gyanánt, és Nagylengyelen amely leány a havi bajából eredő vérfoltot az ingéről valami folyadékba facsarja, azzal pogácsát süt és azt a legénnyel megéteti, az illető el fogja venni. Cigányasszonyok porrátört almamagokkal keverve teszik a férfi ételébe, erdélyi szász asszonyok elássák olyan helyre, ahol a férfi vizelni szokott...
Spermáját juttatja a férfi bételrágásnál az asszony szájába Indiában, ételébe Mecklenburgban és Csehországban. Az erotikumnak eredetileg az ember saját testéből való kiindulása teszi érthetővé azokat a különös délszláv szokásokat, ahol az asszony a vele közösülő férfi spermáját keveri annak ételébe, hogy örök időkre magához láncolja. Flumsban a leány titokban belevizel a férfi borába... Ismerik a vizeletnek a szerelmi varázslatban játszott szerepét a délszlávok, az erdélyi szászok és a magyar néphit. Mecklenburgban... a férfi egy pálinkáspohárral iszik egy fiatal asszony tejéből, aki memrég szülte első gyermekét, azután egy karót húz ki a földből, a lyukba belevizel és a karót megfordítva visszateszi...A cigányoknál az ifjú férj, ha attól tart, hogy 'elkötik az erejét', a házasság első kilenc hónapján állandóan az asszony valamelyik ruhadarabjáról letépett rongyra vizel...
...belekapcsolódik a néphit a pszicoanalitikus felfogásba, amely szerint a gyűlölet és az undor sokszor csak a belső gátlásokon megakadt, a lélek felsőbb rétegei által az ellenkezőjére fordított, vagy mondjuk ellenkező előjellel ellátott erotikum. A néphitből kapjuk ismét ennek a felfogásnak képzelhető legeklektánsabb bizonyítékait, mert a bűvölés módjai, amelyekkel két szerelmes érzelmeit ellenekzőjére változtatják, tökéletesen azonosak azokkal, amelyek előbb a szerelemkeltésben szerepeltek. Az egész különbség csak az, hogy az infantilis polymorph erogeneitás ott eredeti, emitt pedig a tudattól visszájára fordított alakban szerepel. Ha a közlő nem tenné hozzá a célt, magunktól nem tudnók megmondani, hogy a vend legény, mikor cipőjébe vizel és azt adja a leánynak inni, nem szerelmet akar kelteni, hanem eltávolítani..."
Dr. Róheim Géza: Magyar néphit és népszokások, 1925.